Saturday , 21 April 2018
Home » Kesihatan

Kesihatan

Tanda-Tanda Hormon Tidak Seimbang

Tanda-Tanda Hormon Tidak Seimbang

Tanda-Tanda Hormon Tidak Seimbang. Ramai wanita yang mengalami masalah hormon tidak seimbang tanpa menyedarinya. Selain haid yang tidak teratur, masalah hormon juga boleh menjejaskan fizikal dan emosi seorang wanita. Bagi wanita yang menunjukkan tanda-tanda hormon yang tidak seimbang sehingga menjejaskan rutin harian, sis syorkan agar anda dapatkan nasihat atau rawatan doktor. Jangan biarkan sehingga ia menjejaskan tahap kesihatan anda. Tanda-Tanda …

Read More »

Cara Untuk Kekal Segar Dan Bertenaga Sepanjang Hari

Cara Untuk Kekal Segar Dan Bertenaga Sepanjang Hari

Rasa lesu dan letih? Nak tahu Cara Untuk Kekal Segar Dan Bertenaga Sepanjang Hari. Anda tentu nak tahu tips untuk segarkan badan dan pulihkan tenaga yang semakin berkurangan menjelang petang kan. Selepas menjalani rutin seharian di tempat kerja, pasti badan rasa penat. Balik rumah rasa nak tidur je, tapi kerja di rumah pula dah menimbun. Sebenarnya ada beberapa cara yang …

Read More »

Tanda-Tanda Awal Kemurungan

Tanda-Tanda Awal Kemurungan

Apakah Tanda-Tanda Awal Kemurungan yang tidak boleh dipandang remeh. Masalah kemurungan perlu dirawat kerana jika dibiar berlarutan, individu yang mengalami kemurungan boleh bertindak tanpa kewarasan pemikiran. Sejak kebelakangan ini kita sering dikejutkan dengan berita-berita penderaan yang melibatkan anak-anak kecil, isu bunuh diri dan kisah keganasan rumahtangga… Adakah semua itu berpunca dari kemurungan? Tanda-Tanda Awal Kemurungan Setiap penyakit atau masalah jika …

Read More »

Kenapa Ibu Lepas Bersalin Dilarang Makan Laksa

Kenapa Ibu Lepas Bersalin Dilarang Makan Laksa

Ada yang bertanya Kenapa Ibu Lepas Bersalin Dilarang Makan Laksa yang sememangnya menjadi kegemaran ramai. Kata orang tua ibu yang baru lepas bersalin kena pantang atau tidak dibenarkan makan laksa selama setahun. Lamanya. Yang jenis ‘hantu laksa’ mesti terkejut dengar larangan makan laksa macam ni kan. Untuk anda yang gemar makan laksa, pasti beranggapan laksa bukan sahaja sedap tetapi ia …

Read More »

Punca Gigi Kuning Dan Cara Memutihkan Gigi

Punca Gigi Kuning Dan Cara Memutihkan Gigi

Apakah┬áPunca Gigi Kuning Dan Cara Memutihkan Gigi supaya dapat senyum dengan penuh yakin? Memiliki gigi kuning akan membuatkan seseorang itu hilang keyakinan diri. Nak senyum pun rasa malu. Dah bersolek cantik-cantik tapi alahai gigi pula merosakkan penampilan. Ada beberapa proses yang berkesan untuk memutihkan gigi antaranya menggunakan teknik laser, bleaching atau teeth crowning. Bagi individu yang memiliki set gigi yang …

Read More »

Petua Mudah Rawat Gout Guna Bahan Semulajadi

Petua Mudah Rawat Gout

Ini dia Petua Mudah Rawat Gout dengan menggunakan 3 jenis bahan semulajadi yang mudah didapati. Penyakit Gout kerap menyerang golongan lelaki. Jadi jika suami, ayah atau saudara mara lelaki anda diserang sakit Gout, bolehlah syorkan kepada mereka untuk mencuba petua ini. Kebiasaannya pesakit Gout terpaksa bergantung ubat untuk mengurangkan sakit. Banyak juga makanan yang perlu dipantang agar sakit Gout ini …

Read More »

Punca Telinga Berdesing Secara Tiba-Tiba

Punca Telinga Berdesing Secara Tiba-Tiba

Punca Telinga Berdesing Secara Tiba-Tiba. Kenapa telinga berdesing? Adakah ia membawa petanda yang buruk seperti kata orang-orang tua? Telinga berdesing mungkin ada kaitan dengan masalah kesihatan. Di mana kebenarannya, jom kita kaji. Anda mungkin atau sedang mengalami masalah telinga berdesing. Menurut kajian, ia sebenarnya petanda awal kepada beberapa masalah kesihatan yang tidak boleh dipandang remeh. Punca Telinga Berdesing Telinga Tersumbat …

Read More »

Punca Resdung Dan Cara Untuk Mencegahnya

Punca Resdung Dan Cara Untuk Mencegahnya

Punca Resdung Dan Cara Untuk Mencegahnya. Penyakit Resdung atau sinus (sinusitis) disebabkan oleh bakteria yang menyerang rongga hidung membuatkan rasa kegatalan di bahagian hidung. Penyakit resdung sebenarnya merbahaya dan jika tidak dirawat boleh menyebabkan maut. Resdung disebabkan oleh jangkitan bakteria bila daya tahan atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat melawan kuman resdung atau hama yang boleh merebak melalui …

Read More »

5 Punca Sembelit Dan Cara Untuk Mengatasinya

5 Punca Sembelit Dan Cara Untuk Mengatasinya

5 Punca Sembelit Dan Cara Untuk Mengatasinya. Bagi anda yang mengalami masalah sembelit pasti tahu betapa azabnya bila sukar untuk membuang air besar. Perut rasa sangat tidak selesa sehingga menjejaskan rutin seharian anda. Apakah punca yang menyebabkan masalah sembelit dan bagaimana pula cara untuk mengatasinya? Sembelit berpunca dari sistem penghadaman yang tidak dapat berfungsi secara normal. Sembelit terjadi bila najis …

Read More »

Tanda-Tanda Badan Tak Cukup Air

Tanda-Tanda Badan Tak Cukup Air

Apakah Tanda-Tanda Badan Tak Cukup Air atau dehidrasi? Anda rasa cukup tak air yang anda minum setiap hari? Kalau badan tak cukup air, anda mungkin alami tanda-tanda kekurangan air dalam badan seperti di bawah ini. Kita seringkali mendengar saranan untuk minum sekurang-kuranya 8 gelas air setiap hari. Minum air suam secukupnya penting untuk memastikan tahap kesihatan tidak terjejas. Tetapi dalam …

Read More »