Friday , 20 April 2018
Home » Jom Masuk Dapur

Jom Masuk Dapur

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut. Biskut Bangkit Susu antara kuih raya tradisional yang masih digemari sehingga kini. Rasanya yang lemak manis dan warnanya yang putih susu membuatkan ia agak berbeza dengan biskut raya yang lain. Untuk anda yang mencari resepi biskut untuk koleksi biskut raya 2018, sis syorkan anda cuba membuat biskut bangkit atau lebih ramai yang mengenalinya …

Read More »

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat. Koleksi resepi biskut raya 2018 sis mulakan dengan berkongsi resepi dan cara membuat Biskut Kacang Walnut Coklat cip. Istimewanya biskut ini ia ranggup dan sedap. Budak-budak mesti suka sebab ada coklat cip di dalamnya. Untuk anda yang tidak menggemari kacang walnut, bolehlah gantikan dengan badam, gajus atau kekacang yang lain. Untuk yang tak menggemari coklat …

Read More »

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap. Rasanya dah lama tak kongsi resepi dengan anda kan. Apa kata hari ini kita belajar buat Puding Gula Hangus. Nak tahu sedap atau tak, kita tengok resepinya dulu. Resepi Puding Gula Hangus yang sis kongsikan ini nampak seperti mudah je nak buat. Kalau anda pun pengemar resepi mudah dan sedap, jom kita cuba buat. …

Read More »

Cara Mudah Siang Sotong Kembang

Cara Mudah Siang Sotong Kembang

Nak tahu Cara Mudah Siang Sotong Kembang supaya cepat lembut dan tak berbau? Sotong kembang memang sedap kalau dimasak resepi sambal tumis sotong. Namun ada juga yang kata sotong kembang ni agak liat dan berbau bila dimasak. Sebenarnya ada cara untuk siang sotong kembang ni. Bukan boleh main potong, cuci dan masak je. Untuk anda yang inginkan rasa sotong kembang …

Read More »

Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah

Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah

Nak masak Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah untuk menu tengahari nanti. Sesekali makan Soto Ayam best juga kan. Tukar selera sikit kata orang. Yelah dah hari-hari makan nasi, gulai, sambal rasa perit juga tekak tu, lagi-lagi cuaca tengah panas kat luar tu. Sesekali makan makanan jenis sup ni boleh juga melegakan tekak. Selalunya Soto Ayam popular ketika musim …

Read More »

Resepi Puding Roti Laici Memikat Rasa

Resepi Puding Roti Laici Memikat Rasa

Jom belajar Resepi Puding Roti Laici yang sangat sedap dan memikat rasa ini. Selalunya sis suka buat puding roti yang biasa tapi baru-baru ini terjumpa satu resepi puding roti yang ditambahkan dengan laici. Nampak macam sangat menyelerakan. Jadi sis pun apa lagi terus ke kedai dan beli buah laici dalam tin. Bahan-bahan lain memang dah tersedia ada di dapur. Puding …

Read More »

Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang

Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang

Jom cuba Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang yang sesuai dijadikan hidangan makan tengahari atau malam. Rasa lemak manis brokoli di goreng bersama udang segar pasti membuka selera. Brokoli kaya dengan anti oksidan dan membantu mempercepatkan penyembuhan pelbagai jenis penyakit antaranya osteoporosis, strok dan sebagainya. Selain itu amalan memakan brokoli juga membantu anda kelihatan lebih awet muda. Resepi Brokoli Goreng Dengan …

Read More »

Resepi Daging Masak Hitam Tradisional

Resepi Daging Masak Hitam Tradisional

Resepi Daging Masak Hitam Tradisional ini sangat sedap dan mudah disediakan. Daging Masak Hitam memang sedap kalau dimakan dengan nasi briyani, nasi tomato ataupun dengan nasi putih. Semalam saya dah kongsikan dengan anda petua melembutkan daging, bolehlah anda cuba petua itu untuk menyediakan resepi daging masak hitam ini. Satu lagi rahsia yang perlu anda tahu, bila menyediakan bahan-bahan nanti, pastikan …

Read More »

Resepi Cucur Roti Berlauk

Resepi Cucur Roti Berlauk

Resepi Cucur Roti Berlauk ni saya dapat dari perkongsian di facebook. Memandangkan bahan-bahan membuat cucur ni mudah didapati dan tekak pun teringin nak merasa cucur yang sedap, jadi saya pun cubalah resepi cucur roti berlauk tu. Kalau disebut resepi cucur, kita dah terbayangkan campuran tepung gandum dengan pelbagai bahan-bahan lain. Tetapi yang istimewa tentang cucur roti ni, ia tidak menggunakan …

Read More »

Resepi Kek Marble Yang Sedap

Resepi Kek Marble Yang Sedap

Resepi Kek Marble Yang Sedap. Jom belajar cara buat kek marble yang sedap dan sangat mudah. Ni merupakan resepi kek asas untuk yang baru-baru nak berjinak-jinak dalam dunia baking. Yang dah terer buat kek pun boleh cuba resepi ni, sekali sekala nak juga merasa resepi orang lain kan. Apakah bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat kek marble yang sedap dan gebu? …

Read More »