Wednesday , 20 June 2018
Home » Jom Masuk Dapur

Jom Masuk Dapur

Cara Masak Sambal Tumis Yang Sangat Sedap

Cara Masak Sambal Tumis Yang Sangat Sedap

Cara Masak Sambal Tumis Yang Sangat Sedap. Nak masak Sambal Tumis yang sedap sebenarnya ada rahsianya. Dari pemilihan bahan-bahan untuk masak sambal tumis sehinggalah ke kaedah memasak perlukan penelitian. Resepi sambal tumis kalau dimasak dengan cara yang betul, bukan sahaja rasanya sedap tetapi dapat juga disimpan¬† untuk tempoh yang lebih lama. Jom kita lihat senarai bahan utama yang diperlukan untuk …

Read More »

Resepi Sambal Udang Tomyam Istimewa

Resepi Sambal Udang Tomyam Istimewa

Resepi Sambal Udang Tomyam Istimewa. Cara masak Sambal Udang Tomyam Istimewa ini memang sangat mudah. Kalau ada semua bahan-bahannya di rumah, bolehlah anda cuba menyediakannya petang nanti. Kalau tak ada udang, boleh juga digantikan dengan sotong atau jenis makanan laut yang lain. Sebenarnya dulu sis pernah kongsikan resepi ini. Cuma tak ingat pula sumber resepi ini dari mana…mungkin dari buku …

Read More »

Resepi Semperit Coklat Istimewa Raya

Resepi Semperit Coklat Istimewa Raya

Resepi Semperit Coklat Istimewa Raya. Biskut semperit coklat mempunyai gabungan elemen tradisional dan moden. Sesuai dijadikan biskut istimewa raya untuk dihidangkan kepada para tetamu yang berkunjung ke rumah. Resepi Semperit Coklat diubah suai dari resepi semperit yang tradisional. Ditambah dengan serbuk koko untuk memberikan sedikit kelaianan rasa. Biasanya semperit coklat ni sangat digemari oleh kanak-kanak dan penggemar coklat. Resepi Semperit …

Read More »

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut

Resepi Biskut Bangkit Susu Cair Dalam Mulut. Biskut Bangkit Susu antara kuih raya tradisional yang masih digemari sehingga kini. Rasanya yang lemak manis dan warnanya yang putih susu membuatkan ia agak berbeza dengan biskut raya yang lain. Untuk anda yang mencari resepi biskut untuk koleksi biskut raya 2018, sis syorkan anda cuba membuat biskut bangkit atau lebih ramai yang mengenalinya …

Read More »

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat

Resepi Biskut Kacang Walnut Coklat. Koleksi resepi biskut raya 2018 sis mulakan dengan berkongsi resepi dan cara membuat Biskut Kacang Walnut Coklat cip. Istimewanya biskut ini ia ranggup dan sedap. Budak-budak mesti suka sebab ada coklat cip di dalamnya. Untuk anda yang tidak menggemari kacang walnut, bolehlah gantikan dengan badam, gajus atau kekacang yang lain. Untuk yang tak menggemari coklat …

Read More »

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap

Resepi Puding Gula Hangus Yang Sedap. Rasanya dah lama tak kongsi resepi dengan anda kan. Apa kata hari ini kita belajar buat Puding Gula Hangus. Nak tahu sedap atau tak, kita tengok resepinya dulu. Resepi Puding Gula Hangus yang sis kongsikan ini nampak seperti mudah je nak buat. Kalau anda pun pengemar resepi mudah dan sedap, jom kita cuba buat. …

Read More »

Cara Mudah Siang Sotong Kembang

Cara Mudah Siang Sotong Kembang

Nak tahu Cara Mudah Siang Sotong Kembang supaya cepat lembut dan tak berbau? Sotong kembang memang sedap kalau dimasak resepi sambal tumis sotong. Namun ada juga yang kata sotong kembang ni agak liat dan berbau bila dimasak. Sebenarnya ada cara untuk siang sotong kembang ni. Bukan boleh main potong, cuci dan masak je. Untuk anda yang inginkan rasa sotong kembang …

Read More »

Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah

Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah

Nak masak Resepi Soto Ayam Yang Sedap Dan Mudah untuk menu tengahari nanti. Sesekali makan Soto Ayam best juga kan. Tukar selera sikit kata orang. Yelah dah hari-hari makan nasi, gulai, sambal rasa perit juga tekak tu, lagi-lagi cuaca tengah panas kat luar tu. Sesekali makan makanan jenis sup ni boleh juga melegakan tekak. Selalunya Soto Ayam popular ketika musim …

Read More »

Resepi Puding Roti Laici Memikat Rasa

Resepi Puding Roti Laici Memikat Rasa

Jom belajar Resepi Puding Roti Laici yang sangat sedap dan memikat rasa ini. Selalunya sis suka buat puding roti yang biasa tapi baru-baru ini terjumpa satu resepi puding roti yang ditambahkan dengan laici. Nampak macam sangat menyelerakan. Jadi sis pun apa lagi terus ke kedai dan beli buah laici dalam tin. Bahan-bahan lain memang dah tersedia ada di dapur. Puding …

Read More »

Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang

Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang

Jom cuba Resepi Brokoli Goreng Dengan Udang yang sesuai dijadikan hidangan makan tengahari atau malam. Rasa lemak manis brokoli di goreng bersama udang segar pasti membuka selera. Brokoli kaya dengan anti oksidan dan membantu mempercepatkan penyembuhan pelbagai jenis penyakit antaranya osteoporosis, strok dan sebagainya. Selain itu amalan memakan brokoli juga membantu anda kelihatan lebih awet muda. Resepi Brokoli Goreng Dengan …

Read More »