Thursday , 23 November 2017
Home » Dapur

Dapur

Petua Lembutkan Daging Ayam Kampung Dengan Cepat

Petua Lembutkan Daging Ayam Kampung Dengan Cepat

Mencari Petua Lembutkan Daging Ayam Kampung Dengan Cepat dan mudah. Ayam kampung memang sedap kalau dimasak rendang ataupun gulai. Tetapi kerana daging ayam kampung yang liat membuatkannya kurang digemari. Lebih-lebih lagi bagi mereka yang memakai gigi palsu atau ada masalah gigi atau gusi sensitif, memang azablah bila makan ayam kampung. Untuk melembutkan daging ayam kampung, ada yang sanggup masak gulai …

Read More »

Resepi Popcorn Karamel Yang Mudah Dibuat

Resepi Popcorn Karamel Yang Mudah Dibuat

Resepi Popcorn Karamel Yang Mudah Dibuat. Jom belajar cara buat Popcorn Karamel yang sangat sedap. Sebenarnya mudah je nak buat, bahan-bahan yang diperlukan pun tidak banyak dan mudah didapati. Sambil menonton rancangan kegemaran di kaca tv ataupun bersantai bersama keluarga memang sedap kalau makan popcorn. Selalunya beli kat luar je kan, apa kata kali ini anda cuba buat sendiri. Di …

Read More »

Resepi Kek Kukus Butter Mudah Dan Gebu

Resepi Kek Kukus Butter Mudah Dan Gebu

Resepi Kek Kukus Butter Mudah Dan Gebu. Butter kek adalah kek yang paling mudah dibuat dan digemari ramai. Memandangkan saya ni dah lama tak kongsi resepi di blog ini, jadi untuk artikel kali ini saya nak kongsi satu resepi kek yang ringkas dan sedap. Kek Kukus Butter Bahan-bahan 4 biji telur 125 gram gula castor 1/2 sudu ovalette 1 sudu …

Read More »

Resepi Roti Bun Manis Yang Gebu

Resepi Roti Bun Manis Yang Gebu

Resepi Roti Bun Manis Yang Gebu. Ramai yang semakin gemar membuat roti di rumah. Alasannya roti bun homemade selalunya lebih gebu dan segar. Memang sesuai la untuk dibuat sebagai hidangan untuk sarapan pagi mahupun minum petang. Bahan-bahan untuk membuat roti bun memang mudah didapati di pasar raya ataupun dari kedai-kedai yang menjual bahan membuat kek dan pastri. Cuma proses membuat …

Read More »

Resepi Pancake Mudah Tetapi Sedap

Resepi Pancake Mudah Tetapi Sedap

Resepi Pancake Mudah Tetapi Sedap. Pancake sesuai dihidangkan untuk sarapan pagi dan minuman petang. Bahan-bahan yang diperlukan untuk membuat resepi ini sangatlah ringkas tetapi hasilnya memang sedap. Pancake adalah menu yang sihat untuk disediakan sebagai bekal sarapan pagi anak-anak dan seisi keluarga. Anda boleh variasikan perasa pancake ini atau kalau nak lebih menyihatkan, boleh hidangkan dengan buah-buahan segar. Resepi Pancake …

Read More »

Resepi Kek Gula Hangus Pilihan

Resepi Kek Gula Hangus Pilihan

Resepi Kek Gula Hangus Pilihan. Kek Gula Hangus ataupun Sarang Semut, tidak kira apa pun namanya ia tetap menjadi pilihan ramai kerana rasanya yang agak berbeza dari kek yang biasa. Ramai yang menyangkakan Kek Gula Hangus sukar untuk dibuat tetapi jika ada bahan-bahannya, Kek Gula Hangus ini sebenarnya adalah antara kek yang paling mudah dibuat. Jom belajar buat Kek Gula …

Read More »

Resepi Tart Telur Yang Sangat Sedap

Resepi Tart Telur Yang Sangat Sedap

Resepi Tart Telur Yang Sangat Sedap. Anda nak belajar cara buat Tart Telur? Kalau beli di kedai mungkin rasanya tidak berapa kena dengan citarasa kita. Jadi apa kata kita masuk dapur dan buat sendiri . Resepi Tart Telur yang akan saya kongsikan ini bukan sahaja mudah dibuat tetapi memang sedap. Tak puas makan satu, kena makan lebih. Sesiapa yang sedang …

Read More »

Resepi Coklat Chip Muffin Yang Sedap

Resepi Coklat Chip Muffin Yang Sedap

Resepi Coklat Chip Muffin Yang Sedap. Anda penggemar muffin yang sedap? Apa kata anda cuba resepi coklat chip Muffin yang kami kongsikan ini. Sesuai untuk hidangan minum petang atau nak makan untuk sarapan pagi atau ketika bersantai bersama keluarga pun boleh. Sebelum tu nak tanya, anda dah cuba buat resepi yang sebelum ini. Donut gebu…la belum lagi ke? Klik Resepi …

Read More »

Cara Nak Pilih Buah Tembikai Manis

Cara Nak Pilih Buah Tembikai Manis

Cara Nak Pilih Buah Tembikai Manis. Buah Tembikai memang sedap dibuat jus atau dijadikan hidangan pencuci mulut. Anda suka yang mana, isinya yang berwarna merah atau berwarna kuning? Biarpun buah tembikai mudah di dapati di pasaran, masih ramai yang tidak tahu memilih buah tembikai yang manis. Tak bolehlah nak rasa dulu baru beli kan. Kadang-kadang selepas beli, bawa balik dan …

Read More »

Resepi Donut Gebu Dan Lembut

Resepi Donut Gebu Dan Lembut

Resepi Donut Gebu Dan Lembut. Kuih Donut gebu dan lembut pasti menjadi kegemaran ramai. Ia sesuai dihidangkan ketika minum petang bersama keluarga ataupun untuk majlis harijadi. Untuk membuat donut sebenarnya amat mudah. Apa yang penting kena pastikan bahan-bahan yang diperlukan lengkap. Untuk artikel kali ini, kami di Notawanita ini nak ajarlah cara buat kuih donut yang gebu dan lembut ni. …

Read More »