Monday , 26 June 2017

Terbaru Dari Notawanita

Resepi Rendang Ayam Istimewa Hari Raya

Resepi Rendang Ayam Istimewa Hari Raya

Pasti ramai yang akan masak resepi rendang ayam istimewa hari raya nanti. Bahan-bahan nak masak rendang dah beli ke belum? Kenalah cepat, kalau tak ada pula bahan yang tak cukup. Hari raya tinggal beberapa hari je kan. Resepi Rendang Ayam Istimewa ini memang antara juadah wajib setiap kali menjelang hari raya. Dimakan dengan nasi impit, ketupat atau lemang memang sedap. …

Read More »

Resepi Kepak Ayam Madu Istimewa

Resepi Kepak Ayam Madu Istimewa

Jom cuba Resepi Kepak Ayam Madu Istimewa ini untuk berbuka puasa nanti. Memang sedap tau. Tak perlu nak beratur panjang lagi kat bazar Ramadan. Kepak ayam madu ni memang sesuai dijadikan menu pembuka selera. Boleh makan begitu sahaja atau pun cicah dengan sos cili atau sambal. Tambah sedikit ulam-ulaman, semangkuk sup dan makan dengan nasi panas. Resepi Kepak Ayam Madu Istimewa …

Read More »

Cara Elak Gastrik Ketika Berpuasa

Cara Elak Gastrik Ketika Berpuasa

Jika anda menghidapi masalah gastrik, berpuasa mungkin satu cabaran buat anda. Tetapi dalam artikel ini notawanita akan berkongsi Cara Elak Gastrik ketika berpuasa. Mudah-mudahan langkah-langkah ini sedikit sebanyak membantu anda untuk menjalani ibadah berpuasa tanpa serangan gastrik. Cara Elak Gastrik Ketika Berpuasa 1) Elak Makanan Pedas – Elak berbuka puasa dengan makanan yang pedas, berminyak, masam dan berlemak. Seeloknya mulakan …

Read More »

Resepi Biskut Cornflakes Rangup Dan Sedap

Resepi Biskut Cornflakes Rangup Dan Sedap

Sedang mencari resepi biskut raya? Resepi Biskut Cornflakes Rangup dan Sedap ini memang wajib anda cuba. Untuk anda yang baru pertama kali nak cuba buat biskut raya homemade pun boleh buat ini sebab langkah-langkahnya cukup mudah. Resepi Biskut Cornflakes Rangup Dan Sedap 375 gram Tepung Gandum 250 gram Mentega 185 gram Gula Kastor 2 cawan Cornflakes 2 biji Kuning Telur …

Read More »

Resepi Biskut Beras Coklat Raya

Resepi Biskut Beras Coklat Raya

Untuk anda yang mencari koleksi resepi biskut raya 2017 yang sedap, apa kata anda cuba Resepi Biskut Beras Coklat Raya yang rangup ini. Bahan untuk membuat Biskut Beras Coklat Raya adalah bahan asas membaling yang mudah didapati. Cara membuat biskut beras coklat ini pun amat mudah.  Anda boleh membuatnya bersama anak anak di rumah. Koleksi Resepi Biskut Raya 2017 boleh …

Read More »

9 Panduan Untuk Ibu Mengandung Berpuasa

9 Panduan Untuk Ibu Mengandung Berpuasa

Berikut 9 Panduan Untuk Ibu Mengandung Berpuasa. Kerapkali ibu mengandung berasa risau untuk menjalani ibadah berpuasa di bulan Ramadhan. Bimbang akan tahap kesihatan dan pertumbuhan janin dalam kandungan. Persoalan yang sering timbul,  Bolehkah ibu mengandung berpuasa? Sudah tentu ibu mengandung boleh berpuasa malah berpuasa dengan cara yang betul juga memberi banyak kelebihan kepada tahap kesihatan ibu yang hamil.  9 Panduan …

Read More »

Resepi Sarapan Sihat Untuk Kekal Langsing

Resepi Sarapan Sihat Untuk Kekal Langsing

Inginkan Resepi Sarapan Sihat Untuk Kekal Langsing?  Biarpun anda dalam proses kuruskan badan, anda tetap perlu pastikan tahap kesihatan anda terpelihara. Jangan menahan lapar semata-mata untuk turun beberapa kilo. Anda tetap perlu mengamalkan pengambilan makanan yang sihat sewaktu berdiet. Sarapan merupakan waktu makan yang sangat penting sebelum anda memulakan rutin harian anda. Dalam artikel ini notawanita kongsikan satu resepi sihat …

Read More »

5 Perkara Yang Perlu Dielakkan Selepas Makan

5 Perkara Yang Perlu Dielakkan Selepas Makan

Apakah 5 Perkara Yang Perlu Dielakkan Selepas Makan? Rutin seharian kita yang senantiasa mengejar masa adakalanya membuatkan kita tidak sedar akan kesan daripada perkara atau tabiat yang sering kita amalkan. Contohnya seperti makan selepas makan,  tidur selepas makan atau mungkin juga sekadar minum air teh selepas makan. Nampak seolah amalan harian yang biasa tetapi ia boleh memudaratkan kesihatan. 5 Perkara …

Read More »

5 Perkara Lelaki Tidak Suka Tentang Wanita

5 Perkara Lelaki Tidak Suka Tentang Wanita

Apakah 5 Perkara Lelaki Tidak Suka Tentang Wanita?  Sebagai manusia biasa baik lelaki ataupun wanita masing-masing mempunyai kelebihan dan kekurangan.  Pernahkah anda tertanya-tanya lelaki tak suka wanita yang macam mana. Bukan berat badan atau bentuk badan yang menjadi persoalan tetapi sikap dan personaliti si wanita yang menjadi ukuran.  Wahi kaum lelaki benarkah anda tidak berkenan dengan 5 sikap sebegini?  Yang …

Read More »

Resepi Sambal Mangga Yang Sedap Dan Ringkas

Resepi Sambal Mangga Yang Sedap Dan Ringkas

Jom cuba Resepi Sambal Mangga Yang Sedap Dan Ringkas ini.  Memang terliur setiap kali terbayangkan kelazatan sambal mangga.  Resepi sambal mangga ni asalnya dari negara seberang tetapi telah divariasikan mengikut kesesuaian rasa tempatan.  Kalau tak ada lauk yang pedas, rasa kurang selera je bila makan nasi kan. Jadi apa kata anda cuba Resepi Sambal Mangga Yang Sedap Dan Ringkas untuk hidangan …

Read More »