Tuesday , 28 March 2017

Terbaru Dari Notawanita

Sinopsis Drama Cik Serba Tahu

Sinopsis Drama Cik Serba Tahu

Sinopsis Drama Cik Serba Tahu. Cik Serba Tahu adalah drama terbaru yang akan bersiaran di Astro Ria menggandingkan Remy Ishak dan Sari Yanti. Drama 16 episod ini merupakan sebuah lagi adaptasi novel. Drama Cik Serba Tahu telah diarahkan oleh Shuhaimi Zulkefli dan diterbitkan oleh Orangetree Production Sdn Bhd. Turut membintangi drama ini adalah Zarul Umbrella, Iedil Putra, Riana AF dan …

Read More »

Petua Mencantikkan Kuku Menggunakan Bahan Semulajadi

Petua Mencantikkan Kuku Menggunakan Bahan Semulajadi

Petua Mencantikkan Kuku Menggunakan Bahan Semulajadi. Anda pasti ingin memiliki kuku yang cantik kan. Kajian menunjukkan kesihatan tubuh badan seseorang boleh dinilai hanya dengan melihat pada kuku individu tersebut. Kuku yang bersih dan sihat menunjukkan bahawa kesihatan juga berada pada tahap yang baik. Aspek kebersihan dan kecantikkan kuku tidak boleh dipandang remeh. Kuku yang panjang dan kotor pasti akan menjejaskan …

Read More »

7 Perkara Yang Wanita Wajib Tahu Tentang Bercukur

7 Perkara Yang Wanita Wajib Tahu Tentang Bercukur

7 Perkara Yang Wanita Wajib Tahu Tentang Bercukur. Ada beberapa perkara yang wanita wajib tahu dan perlu teliti setiap kali ingin bercukur, tidak kira mencukur bahagian kaki, bawah lengan ataupun di bahagian intim. Bercukur adalah salah satu rutin penjagaan diri. Kebersihan dan keselesaan diri perlu diutamakan. Bila badan bersih dan anda rasa selesa, pasti anda akan rasa lebih yakin untuk …

Read More »

Resepi Kek Lobak Merah Yang Sedap

Resepi Kek Lobak Merah Yang Sedap

Resepi Kek Lobak Merah Yang Sedap. Kek Lobak Merah digemari ramai kerana khasiat lobak merah itu sendiri. Malah rasa sedap daripada campuran bahan-bahan yang terdapat dalam resepinya. Dalam artikel ini, Notawanita kongsikan dengan anda satu Resepi Kek Lobak Merah Yang Sedap menggunakan bahan-bahan yang mudah didapati di kedai runcit dan di pasaraya. Bahan-bahan untuk Kek Lobak Merah 1 ¼ cawan …

Read More »

3 Cara Untuk Kurangkan Stress Dengan Cepat

3 Cara Untuk Kurangkan Stress Dengan Cepat

3 Cara Untuk Kurangkan Stress Dengan Cepat. Hari ini saya nak kongsi dengan anda 3 cara mudah untuk kurangkan stress dalam masa yang singkat. Antara tanda-tanda untuk kenalpasti stress adalah mudah hilang fokus, rasa sakit kepala dan lenguh-lenguh badan, mudah marah atau melenting dan sering berfikiran negatif atau hilang keyakinan. Adakah anda mengalami tanda-tanda stress? Jika ya, jangan risau kerana …

Read More »

Kenali Personaliti Melalui Haruman Minyak Wangi

Kenali Personaliti Melalui Haruman Minyak Wangi

Kenali Personaliti Melalui Haruman Minyak Wangi. Tahukah Anda bahawa personaliti seseorang individu boleh diketahui hanya melalui bau haruman minyak wanginya. Anda suka haruman minyak wangi yang bagaimana? Adakah haruman minyak wangi itu mencerminkan personaliti anda yang sebenar? Jom kita kaji. Kenali Personaliti Melalui Haruman Minyak Wangi Haruman minyak wangi : Citrus, lemon dan oren. PERSONALITI: Individu yang sukakan bauan citrus …

Read More »

Petua Hilangkan Hanyir Ikan Dalam Sup

Petua Hilangkan Hanyir Ikan Dalam Sup

Petua Hilangkan Hanyir Ikan Dalam Sup. Anda penggemar sup ikan tetapi sering kecewa kerana sup ikan berbau hanyir? Tentu anda tercari-cari petua untuk hilangkan hanyir ikan dan rahsia untuk mendapatkan sup yang menyelerakan. Hanya ada satu petua mudah untuk mendapatkan sup ikan yang sedap dan tanpa bau hanyir. Anda hanya perlu masukkan dua sudu kecil jus limau nipis ke dalam sup …

Read More »

Resepi Pulut Mangga Yang Mudah Dan Sedap

Resepi Pulut Mangga Yang Mudah Dan Sedap

Resepi Pulut Mangga Yang Mudah Dan Sedap. Jika anda penggemar mangga seperti saya, pasti anda teringin menikmati pulut mangga yang sedap dan mudah disediakan. Ramai juga yang kata, “susahlah nak buat pulut mangga…beli je lah.” Boleh je kalau nak beli, tapi kemungkinan yang tinggi rasanya tidak sesedap pulut mangga homemade. Hanya ada dua rahsia untuk mendapatkan Pulut Mangga yang sedap. Yang …

Read More »

Telefilem Trauma Di Cerekarama TV3

Telefilem Trauma Di Cerekarama TV3

Telefilem Trauma Di Cerekarama TV3. Buat peminat Janna Nick, Zara Zya dan Saharul Ridzwan jangan lupa tonton Trauma di cerekarama TV3 bermula pukul 9:00 malam ini. Trauma adalah sebuah telefilem khas terbitan JS Pictures Sdn Bhd bersempena dengan Drama Festival Kuala Lumpur (DFKL 2017). Menurut pengarah telefilem Trauma, Azman Yahya atau lebih dikenali sebagai Jinggo dalam satu portal berita, Trauma …

Read More »

3 Cara Mudah Untuk Turunkan Darah Tinggi

3 Cara Mudah Untuk Turunkan Darah Tinggi

3 Cara Mudah Untuk Turunkan Darah Tinggi. Penyakit darah tinggi boleh disebabkan oleh amalan pemakanan yang tidak dijaga. Kadang-kadang usia muda pun dah ada penyakit darah tinggi. Jika anda ada penyakit darah tinggi, pastikan anda meneruskan rawatan dan mengikut nasihat doktor. Bahaya penyakit darah tinggi ni kalau tak dijaga kerana ia boleh menyebabkan strok atau serangan sakit jantung. Ada beberapa …

Read More »